joi, 15 octombrie 2015

“Profesorul Emanoil Mihăilescu ne priveşte de dincolo de stele”

“Profesorul Emanoil Mihăilescu ne priveşte de dincolo de stele”

“Profesorul Emanoil Mihăilescu ne priveşte de dincolo de stele”
13 October
18:12 2015
Emanoil Mihăilescu, unul dintre cei mai apreciaţi dascăli ai Colegiului Naţional “Roman-Vodă”, a murit marţi, 13 octombrie.
Profesorul de fizică Emanoil Mihăilescu, în vârstă de 82 de ani, fost cadru didactic al Colegiului Naţional “Roman-Vodă”, a trecut în lumea celor drepţi. Decesul a survenit marţi, 13 octombrie, în urma unor probleme de sănătate grave.
A fost un dascăl iubit şi respectat, dăruit profesiei. În cei 30 ani de activitate la “Roman-Vodă”, i-au trecut prin mână generaţii de elevi, care i-au răsplătit munca şi implicarea.
“Am ţinut întotdeauna la rigoarea ştiinţifică, am muncit cu profesionalism şi am încercat să-i formez pe elevi să fie responsabili. Niciodată nu am putut suporta leneşii. Eu am muncit foarte mult în viaţă şi ştiu că, fără muncă, nu o să ajungi niciodată acolo unde doreşti. M-am născut într-o familie săracă, din Oltenia, în comuna Risipiţi, pe care, mai apoi, comuniştii au numit-o Unirea. Tatăl meu nu a avut bani să mă dea la liceu. Era un lux, pe care puţini şi-l puteau permite atunci. Am făcut, întâi, şcoala profesională, am muncit în fabrică doi ani, abia după aceea am putut merge la facultate”, spunea recent profesorul Mihăilescu – sau “Moleculă”, aşa cum îl ştiau toţi elevii.
Profesorul Mihăilescu a trăit toată viaţa pentru fizică. Elevii săi obţineau întotdeauna premii la concursuri şi olimpiade ori erau admişi la facultate. Mii de probleme rezolvate odihnesc într-o imensă bibliotecă de specialitate din casa profesorului Mihăilescu. “Toate acestea le voi dona bibliotecii Colegiului Naţional «Roman-Vodă». Tot ceea ce este adunat aici reprezintă ştiinţă. Este adevărat că ştiinţa progresează, că mereu apar noutăţi şi că tinerii nu prea sunt tentaţi să pună preţ pe lucrurile vechi. Dar asta nu înseamnă că tot ceea ce este vechi trebuie să ajungă la gunoi”, spunea profesorul Mihăilescu.
Numele profesorului de fizică este legat şi de construirea laboratorului de fizică de la corpul B al Colegiului Naţional “Roman-Vodă”. “Eu am făcut schiţa acestui laborator, în formă de amfiteatru. Mi-am petrecut o vară întreagă lângă constructori, ca să fiu sigur că iese aşa cum trebuie. De fapt, cea mai mare parte a vieţii de profesor mi-am petrecut-o în laboratorul de la subsolul din corpul A, în care făceam ore cu paltonul pe mine, iar elevii scriau cu mănuşile pe mâini”, spunea profesorul.
După pensionare, profesorul Mihăilescu nu a lipsit de la nicio întâlnire de promoţie. Ultima revedere cu foştii elevi a avut loc anul trecut, când promoţia 1984 a Colegiului Naţional “Roman-Vodă” a revenit cu drag în liceu, pentru a-şi saluta profesorii şi pentru a depăna amintiri. Printre foştii elevi care s-au întâlnit cu profesorul Mihăilescu a fost şi primarul Laurenţiu Dan Leoreanu, primarul municipiului Roman. A fost ultima întâlnire cu dirigintele şi profesorul de suflet al acestuia.
Tristeţe şi lacrimi pentru un mare dascăl
Cadrele didactice din “Roman-Vodă”, foşti profesori şi elevi deplâng pierderea unui mare dascăl din învăţământul romaşcan. “Despre profesorul Mihăilescu – sau «Moleculă», cum îl ştiam cu toţii, profesori şi elevi – se poate vorbi foarte mult şi doar la superlativ. A fost un mare dascăl, un om care a pus mult suflet în tot ceea ce a făcut. Colegii săi, profesorii de fizică din liceu, l-au respectat şi îl invitau la comisiile metodice organizate în liceu. Era exigent cu elevii, dar, în acelaşi timp, un om vesel, cu vorbele de duh la el. Nu a uitat niciodată de unde a plecat şi, în momentele de relaxare, îi plăcea să fredoneze un vechi cântec, care îi aducea aminte de zona de unde provine – «Mă dusei să trec la Olt». De acum, profesorul Mihăilescu ne priveşte de dincolo de stele. Întotdeauna ne vom aminti cu respect şi admiraţie de acest mare magistru. Generaţii de elevi ai profesorului Mihăilescu trăiesc un moment de tristeţe. Dumnezeu să-l odihnească în pace!”, a spus Cornelia Jora, custodele muzeului Colegiului Naţional “Roman-Vodă”.

Comentarii

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu