miercuri, 29 martie 2017

Vreau vacanța mea de vară, o vacanță specială!

Bine v-am regasit, iubitii mei prieteni de la CND Turism – Vacanțe Speciale. Ma bucur ca ati revenit cu o noua provocare la discutie.
As putea vorbi doar despre voi ore in sir. Dar ar fi cu totul nepoliticos sa nu va povestesc cate ceva si despre mine. Mai ales ca as putea oricand sa fiu clientul dumneavoastra fidel si prieten pe viata.
Sunt copilul (desi nu mai sunt de mult un copil!) unei familii de geografi si biologi. Oameni care au calatoriile si drumetiile in sange si in codul lor genetic. Si pasiunea pentru calatorii, drumetii, cunoasterea unor "lumi" noi s-a transmis mai departe spre mine. Pe de alta parte muncesc destul de mult la serviciu; nu este o munca grea atata timp cat imi place ceea ce fac, dar este o munca migaloasa, delicata (munca cu copii - oameni maturi in devenire!) si consumatoare de energie pana la epuizare.
Acestea fiind zise, tinand cont ca vacanta mea este, practic si oficial, doar in timpul verii, am nevoie in fiecare an de o vacanta de vara speciala:
  • o vacanta in care sa ma pot odihni si sa imi pot incarca bateriile cu energie, pentru a putea fi proaspata si plina de forta pentru a putea munci din plin inca un an de zile;
  • o vacanta in care sa pot sa imi satisfac dorinta de a imi ocupa timpul cu toate hobby-urile mele, o vacanta extrem de activa din care sa ma intorc atat odihnita cat si cu mintea si sufletul pline de informatii si trairi noi si deosebite.
Cat despre alegerea unor destinatii de vacanta, marturisesc ca imi este foarte greu sa aleg ceea ce as vrea mai intai, ca parca tare as vrea sa le fac pe toate deodata; de aceea las intotdeauna alegerea sub influenta impulsului de moment, foarte rar recurgand la planificari stricte.
De obicei nu prefer in special marea; recunosc ca as alege o vacanta la mare doar in ideea ca climatul specific imi va creste rezistenta organismului, mai ales la nivelul respiratiei si a sistemului osos. Nu neg ca nu imi place marea ca si peisaj cu un farmec special, cu valurile vuind inspumate si lovind tarmul, cu nisipul auriu simtindu-l fierbinte sub talpile goale...
As dori sa cunosc minunata noastra Delta a Dunarii. Tatal meu si-a petrecut mult timp in tinerete in Delta si aproape ca o cunoaste ca pe propriul buzunar. Ar fi si satisfacerea dorintei mele de a petrece mult timp in mijlocul naturii plina de viata, cu multa vegetatie si frematand de exemplare superbe din diverse specii de animale.Plus ca as avea senzatia ca sunt rupta de lumea tumultuoasa si plina de stres in care traiesc in cea mai mare parte a timpului.
As vrea sa imi petrec mare parte din vacante la munte. Sa simt aerul tare al inaltimilor, sa simt mirosul pamantului reavan si al vegetatiei specifice locului. Sa simt asprimea scoartei de arbori sub degete, sa aud freamatul vantului printre crengile infrunzite. Sa privesc pana in departare peisajul zugravit parca de o mana divina intr-o simfonie de culori in permanenta schimbare. Sa ma imbat cu mirosul rasinii si a cetinii de brad, pin sau molid... Sa ador agitatia vietatilor tasnind din toate cotloanele padurii sau doar sa le aud sunetele prin care isi fac simtita prezenta. Mai ales ca tatal meu, fiind din zona frumoasa a Bucovinei, m-a purtat adesea in vacante, copil fiind si nu numai, prin locurile natale.
As dori sa calatoresc prin toata tara, sa revad locurile pe unde nu am mai fost de ceva timp, si sa cunosc locuri si destinatii noi. As putea petrece vacanta adoptand ideea unor circuite turistice, prin care sa cunosc cat mai multe locuri in aceeasi vacanta de vara, atat in tara cat si in afara ei.
As dori multe alte destinatii. Stiu ca nu le pot atinge pe toate dintr-o data, dar odata facuti primii pasi as putea sa imi vad visele transformate in realitate.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu